Bine aţi venit la Şcoala Gimnazială ,,Mihai Eminescu" Arad!

director, prof. Aurelian Stana
director adjunct, prof. Lupea Georgiana

miercuri, 4 mai 2016

Raport final - Scoala Altfel



RAPORT  FINAL
SAPTAMANA „SA STII MAI MULTE,  SA  FII  MAI  BUN!”
18-22 aprilie 2016

        Activitatile s-au desfasurat conform planificarii, atingand obiectivele  propuse,  s-au centrat in egala masura pe formarea competentelor, a capacitatilor intelectuale de baza, a atitudinilor si comportamentelor elevilor.
        Scopul a vizat imbunatatirea competentelor sociale, nivelul cooperarii, nivelul comunicarii verbale si nonverbale, nivelul creativitatii prin joc, organizarea adecvata a ambientului educativ.
        Programul activităţilor educative desfăşurate în săptămâna “Şcoala altfel” a reprezentat pentru unitatea noastră un program binevenit şi necesar atât pentru copii cât şi pentru cadre didactice.
        În contexte nonformale  atât copiii cât şi cadrele didactice au fost mult mai relaxaţi şi mai deschişi.
        Activităţile desfăşurate au răspuns intereselor şi preocupărilor diverse ale copiilor, au scos în evidenţă abilităţi şi talente, iar implicarea părinţilor în unele activităţi a avut un impact deosebit asupra lor.

TEMATICA  ACTIVITATILOR:

1.         “Să ne curăţim sufletul prin Taina Spovedaniei şi Taina Împărtăşaniei, activităţi religioase -  la Catedrala Veche Ortodoxa si  vizită la Mănăstirea Gai.
Participanti – 150 elevi

2.            „Învăţăm prin joc” – un mod de a învăţa eficient şi relaxant –  30 activitati cultural-stiintifice  - Basmele românilor, Ziua poveştilor de Paşti, Jocuri şi ateliere de creaţie cu Magic Events, Albumul meu - „Primii ani de şcoală”; expoziţie foto, Cine ştie, câştigă! Jocuri logico-matematice, Concurs matematică /limba română, Maşina Prieteniei, În laboratorul de chimie "Micul chimist", Ghici ghicitoarea mea!, Pregătire concurs Performer, Cântece şi jocuri în limba engleză, Ne distrăm, învăţăm,  câştigăm, Povestea preferată, Lecturarea unor pasteluri, Jocurile minţii, Copiii au talent!, Primăvara – anotimpul renaşterii, Poveşti de suflet, Să tastăm rapid”, Jocuri educaţionale, Socializare prin jocuri, Ce ştim despre Evaluarea naţională la Limba şi literatura română?, Aventuri în bibliotecă, Performer în şcoală şi în viaţă, Cel mai isteţ elev, Jocuri amuzante.
Participanti – 470 elevi

3.               “Cel mai bun sportiv”-  activităţi cu caracter sportiv – 13 activitati
„Ne place să călărim”(PonyClub), Invitaţie la dans, Dans sportiv-fete, Aerobic – fete, Micii fotbalisti, Cross; Campionat de şah, Campionat de volei –fete, Ping-pong- fete-băieţi, Campionat de fotbal-băieţi, Activitati sportive la Baza Sportivă UTA ( tenis, fotbal), participarea echipei scolii la “Arad, mobilizeaza-te!”
Participanti – 350 elevi

4.               Suntem ecologişti” – acţiuni de igienizare şi ecologizare a şcolii şi a spaţiului din jur. 
 9 activitati
Ziua curăţeniei în şcoală; Igienizarea malului Lacului Ghioroc, Malului Mureşului, Luncii Mureşului, Lunca Mureşului - Proiect ECO, Prietenii naturii- realizarea de afişe ecologice şi jocuri, Flora şi fauna Luncii Mureşului, Natura se trezeşte la viaţă, Noi suntem prietenii naturii!- Ecologizare.
Participanti – 250 elevi

5.         Meloterapia - „În lumea instrumentelor muzicale” – activitate cultural-artistica
- audierea unui concert  educativ de cunoaştere a instrumentelor muzicale

Participanti – 220 elevi

6.   „Sănătatea e mai bună decât toate” educaţie pentru un stil de viaţă sănătos
15    activitati
„Bucătăria fără foc” – să mâncăm sănătos!, Mâini curate- copii sănătoşi, Igienă = sănătate, „Atelier gastronomic”, Minte sănătoasă în corp sănătos, Alimentaţia mea sănătoasă; Sportul înseamnă sănătate; Vizionare film “Suntem ceea ce mâncăm”; “Să ne hrănim inteligent”, Alege să nu fumezi! Alege să fii sănătos!, Atelier de gătit „Să mâncăm sănătos!”, Atelier culinar.
Participanti – 300 elevi

7.               „Sărbătorile Pascale” activitati culturale si tehnologice – 10 activitati
-                   obiceiuri şi tradiţii din diferite colţuri ale lumii dedicate acestei sărbători.
-                   Originea sărbătorii pascale şi semnificaţia acesteia; “Ziua poveştilor de Paşti”, Tradiţii şi obiceiuri de Paşte, Ateliere de lucru, confecţionare de felicitări de Paşti, ouă încondeiate,  Ornamente de primăvară, Gravuri, flori din hârtie, picturi.
Participanti – 400 elevi

  
8.               Să cunoaştem noi obiective istorice, geografice şi religioase”- excursii, drumetii
Excursie: Podgoria Aradului, Şiria- Muzeul Ioan Slavici. – 5 activitati
Participanti – 150 elevi

9.            Vizite la diferite fabrici,  instituţii, licee –  28 vizite
La Muzeul pompierului, la sediul Poliţiei, la Tipografia Lexus, la  Brutăria Cara, Muzeul de Ştiinţe ale Naturii, la SC Takata Romania SRL, Arad, la Ferma de animale Pecica, la Biblioteca Judeţeană, la fabrica Millefiori, la staţiunea de cercetare pentru creşterea bovinelor,
 la Mănăstirea Gai, la Romana Residence,la  Baza Sportivă UTA, la Muzeul de Istorie, la Primărie, la Liceul Henri Coandă, Liceul de Artă, Liceul Caius Iacob, Banca Naţională, Colegiul Economic, Liceul Agricol, Liceul Francisc Neuman, UCECOM, Colegiul Vasile Goldis, Colegiul Tehnic, Colegiul A.M.Gutenbrunn, Liceul Aurel Vlaicu, Cinema City- Attrium Mall.
Participanti – 350 elevi

Tipul de activităţi derulate: cultural– artistice, educatie pentru sanatate, educatie plastica, activitati practice, educatie rutiera, educatie fizica si sport, religioase, stiintifice, de ecologizare si protectia mediului, de voluntariat, caritabile, recreative, excursii, drumetii.

Obiective strategice ale programului:

-          Cunoaşterea unor meserii prin organizarea unor vizite la diferite ateliere, fabrici şi magazine.
-          Cunoaşterea unor reguli de circulaţie şi formarea deprinderilor şi comportamentelor de protecţie personală pe stradă.
-          Cunoaşterea unor valori ale artei tradiţionale populare: vopsitul ouălor şi alte obiceiuri de Paşti.
-          Valorizarea abilitatilor artistico - plastce.
-          Valorizarea abilităţilor sociale şi a comportamentelor moral civice şi religioase.
-          Familiarizarea copiilor cu unele instituţii din oraş.

Tipologia activitătilor desfasurate:

     Tipologia activităţilor desfăşurate este rezultatul colectării propunerilor tuturor factorilor implicaţi precum şi a unor dezbateri în cadrul Consiliului profesoral şi a Consiliului reprezentativ al părinţilor.
Activităţile programate acoperă domenii variate de interes: activităţi de educaţie rutieră, educaţie pentru sănatate, activităti premergătoare sărbătorilor de Pasti, a activităţilor culturale, a unor activităti de parteneriat, a unor vizite şi drumeţii.

Numărul de activităţi derulate.

   La nivelul unităţii s-au desfăşurat un număr de 150 de activităti.

Parteneri implicati :

·         Asociaţia Pony Club
·         Parohia Arad Centru
·         Biblioteca Judeţeană
·         Tipografia Lexus
·         Brutăria Cara
·         Muzeul pompierului, ISU
·         Muzeul de Stiinte ale Naturii
·         Fundaţia „Prietenia internaţională” S.C. Panduit European Solution S.R.L.
·         Inspectoratul Judeţean de Poliţie Arad
·         Atrium Mall Arad
·         Teatrul de Marionete
·         Filarmonica de Stat
·         SC Takata Romania SRL, Arad
·         Parcul Natural ,,Lunca Mureşului’’
·         Fabrica Millefiori
·         Staţiunea de cercetare pentru creşterea bovinelor Arad
·         Mănăstirea Gai
·         Fundaţia “Speranţa copiilor
·         Romana Residence, Arad
·         Asociaţia Magia Cuvântului
·         Baza Sportivă UTA
·         Unitatea Militara UM 01249 – Subcetate
·         Primaria Arad
·         Licee si colegii din Arad.

Elemente de management ale resurselor implicate.
   Pentru buna desfăşurare a activităţilor planificate au fost implicate resurse umane, materiale şi financiare.

Spatii de desfasurare: salile de clasa, biblioteca scolii, curtea scolii si in cadrul institutiilor partenere implicate.

Modalităţi de evaluare şi monitorizare:
-          album cu fotografii;
-          expoziţie cu lucrările copiilor;
-          realizarea unui CD;
-          publicarea pe blogul scolii sau pe cele ale claselor
-          chestionare pentru părinţi.
-          expoziţii cu premii
-          competiţii sportive
-          diplome
-          postere
-          pliante
-          jurnalul activitatii
-          expozitie cu lucrarile copiilor.

Rezultate înregistrate:
o   Formarea deprinderilor de a lucra în echipă
o   Descoperirea unor aptitudini noi
o   Înţelegerea şi puterea de a dezbate în jurul unui subiect, experiment
o   Relaţionarea armoniasă cu cei din jur
o   Îmbogăţirea orizonturilor culturale.

ANALIZA SWOT:

a.      Puncte tari:
§  Implicarea foarte bună a cadrelor didactice şi a copiilor
§  Obiectivele propuse s-au realizat
§  Colaborarea eficientă dintre cadre didactice si elevi
§  Abordarea creativă şi interactivă a activităţilor derulate
§  Desfăşurarea unor activităţi plăcute şi relaxante dar şi instructive
§  Dezvoltarea abilitatilor de comunicare, socializare, antreprenoriale.

b.      Puncte slabe:
-    Slaba implicare a  părinţilor în activităţile desfăşurate
-    Imposibilitatea recompensării elevilor datorită lipsei fondurilor materiale
-    Conservatorismul unor parinti sau cadre didactice.

c.       Oportunităţi:
-    Dezvoltarea personalităţii complexe a copiilor prin implicarea acestora în diferite tipuri de activităţi
-    Promovarea ideilor proprii ale copiilor, părinţilor şi punerea lor în practică
-    Posibilitatea elevilor de a se înscrie la diferite activităţi în funcţie de preferinţe
-    Utilizarea bazei materiale a şcolii în desfăşurarea unor activităţi
-    Implicarea activă a unor instituţii locale prin parteneriatele realizate
-    Ieşirea din tiparul curricular.

d.      Ameninţări:
-    Condiţiile meteo nefavorabile desfăşurării unor activităţi în aer liber;
-    Dezinteres la nivelul unor agenti economici.


Recomandări, sugestii:
·         Organizarea mai multor activităţi de voluntariat,
·         Proiectarea unor activităţi suplimentare în cazul în care timpul este nefavorabil,
·         Atragerea de sponsori pentru susţinerea activităţilor desfăşurate,
·         Acordarea de fonduri pentru derularea activitatii.

Anexe: CD cu fotografii, copii ale parteneriatelor educationale, copii ale cererilor de iesire din unitate, tabele ale elevilor claselor.





Director,                                               Responsabil cu proiectele educative,
Prof. Ienciu Monica                                                      Prof. inv. primar Balint Laura

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.