TEMELE CONCURSULUI și ale SIMPOZIONULUI:
Satul românesc de ieri și de azi.
Personalități marcante din lumea satului.
Povești din lumea satului românesc.
Țăranul român în port popular.
Descrierea unor momente istorice din lumea satului.
Rolul țărănimii în realizarea Marii Uniri.
SECŢIUNI destinate elevilor:
Creație plastică
Fotografie.
Artă decorativă.
Clipuri video/ PPT.
GRUP ŢINTĂ:
pt. concurs – elevi din ciclul preșcolar, primar, gimnazial, liceal.
pt. simpozion- cadre didactice; aceștia pot alege oricare dintre temele propuse de organizatori.
LOCUL DESFĂȘURĂRII: Sala Teatrului de Marionete Arad
ORGANIZATORI: Școala Gimnazială ”M. Eminescu”
Arad
DATA şi LOCUL DESFĂŞURĂRII: 6 decembrie 2018, Sala
Teatrului de Marionete
Arad începând cu ora 14.00.
PROGRAMUL ACTIVITĂȚII:
Ø ora 14,00 – 14,15
– primirea invitaţilor;
Ø ora 14,15 – 14,20 – cuvânt de deschidere, prezentarea
invitaţilor şi a comitetului de jurizare;
Ø ora 14,20-14,40- scurt program artistic.
Ø ora 14,40 -14,50– prezentarea lucrărilor pe secțiuni
Ø ora 14,50- 14,55 – vizionarea clipurilor video și a
PPT-urilor
Ø ora 15,00- 15,30 – scurtă cuvântare - Prof. Univ. Dr. Marius Grec
Ø ora 15,30 –15,40 – vizitarea expoziției.
PARTENERI:
- Consiliul
Județean Arad
-
Centrul Cultural Județean Arad
-
Arhiepiscopia Ortodoxă Română Arad
-
Colegiul de Arte ”S. Drăgoi” Arad
-
Școala Gimnazială ”Avram Iancu” Arad
-
Universitatea de Vest ”Vasile Goldiș” Arad
PROBLEME ORGANIZATORICE:
Înscrierea și participarea în concurs este GRATUITĂ, atât pentru elevi,
cât și pentru cadrele didactice. Fișa de înscrierea completată va fi
trimisă pe adresa:
georgianalupea@yahoo.com
Trimiterea lucrărilor participante în concurs
se va face până la data de 3 decembrie
2018 inclusiv, pe adresa: Școala Gimnazială ”M. Eminescu” Arad, Str.
Episcopiei nr. 40-42, jud. Arad. Lucrările sosite după data stabilită, nu vor mai intra la jurizare.
În
plicul cu lucrările participante la concurs se vor regăsi: Fișa de înscriere și
un plic autoadresat, timbrat cu timbru de 5 lei, trimise pe adresa menționată
mai sus.
Lucrările elevilor de la secțiunea Clipuri video/ PPT și articolele cadrelor
didactice participante la simpozion, vor fi trimise on-line pe adresa de
e-mail: oana23air@yahoo.com
Articolele cadrelor didactice vor fi publicate
într-un CD cu ISBN.
1. Creaţie plastică : desen, pictură, colaj, (acuarelă, guașe, creion, ceracolor) vor fi
realizate pe hârtie format A4 sau
A3, respectând temele concursului. Pe verso, fiecare lucrare expediată va
conţine: tema, numele şi prenumele elevului, clasa, şcoala, oraşul/judeţul,
numele şi prenumele cadrului didactic coordonator.
2. Fotografie : mai ales fotografii
vechi ce ilustrează imaginea satului de altădată, tradițiile și obiceiurile
strămoșești; costume populare vechi; șezători; hora satului (raportate la tema
concursului). Fotografiile pot fi trimise în orice format, chiar și listate pe
hârtie color obișnuită.
Fiecare elev va prezenta cel mult 2 fotografii
indiferent de format. Fotografiile trebuie să îndeplinească următoarele
condiţii: expresivitate, originalitate, luminozitate, să respecte temele
concursului.
3. Artă decorativă având ca subiect fie
temele concursului, fie obiecte ornamentale de Crăciun, folosindu-se diverse
materiale : ceramică, materiale plastice, lemn, ață, materiale reciclabile,etc.
4. Clipuri video/ PPT ;
Pentru
clipurile video înregistrarea maximă să fie de 3 minute, la sfârșitul
clipului-video va
apărea: titlul, numele și
prenumele elevului/ei, școala, clasa,numele și prenumele prof.coordonator, localitatea și
județul.
PPT-urile
vor conține 6-10 slide-uri; ultimul slide va cuprinde: titlul lucrării, numele și
prenumele elevului, școala, numele și
prenumele prof. coordonator, localitatea, județul.
Fiecare cadru didactic
coordonator poate participa cu maxim
patru (4) lucrări, indiferent de secțiune.
Lucrările
nu se restituie, ele vor face obiectul unei expoziții; nu se admit contestații.
Articolele
realizate
de cadrele didactice la secțiunea Simpozion,
vor fi redactate în format A4, în Times New Roman, cu diacritice, Font 14,
titlul Bold; autorul, coordonatorul şi instituţia la două rânduri de titlu,
scrise cu 12 Bold; apoi, la două rânduri conţinutul scris cu 12, la 1,5 rânduri.
Articolul să aibă o întindere de 1-2 pagini, cu tot cu poze( în cazul în care există). Acestea vor
fi trimise on-line pe adresa de e-mail: oana23air@yahoo.com , până cel târziu 3 decembrie 2018, ora 23,00. Articolele vor fi publicate într-un CD cu
ISBN.
Diplomele elevilor și cadrelor
didactice + CD-ul înregistrat cu ISBN, vor fi expediate până la sfârșitul lunii
februarie 2019.
EVALUAREA LUCRĂRILOR:
Evaluarea lucrărilor se face în funcţie
de: contribuţia individuală, talentul, gradul de originalitate şi imaginaţia
elevului (50 p.); gradul de complexitate şi volumul de muncă al elevului (30
p.); respectarea temei alese, (20 p.).
Coordonatorii proiectului, vor evalua
lucrările primite în concurs, în urma căreia se vor acorda: nouă premii pe
secţiune, categorie de vârstă și trei mențiuni ( trei premii I, trei premii II,
trei premii III şi trei menţiuni).
ACTIVITĂŢI DE PROMOVARE / MEDIATIZARE
ŞI DISEMINARE ALE PROIECTULUI.
Articole în presa locală; portofoliul concursului
(lista cu toţi participanţii, revista școlii ”Tinere Condeie” și revista
”Catehetul”, pliantul şcolii, programul de desfăşurare); CD cu lucrările
cadrelor didactice şi lucrările elevilor pe secțiuni, înregistrat ISBN; chestionare şi
fişe de evaluare; autoevaluarea activităţilor;
sondaje de opinie în rândul elevilor, al profesorilor şi al părinţilor;
fotografii, filme, pliante, afişe; premierea
lucrărilor.
Informaţii suplimentare:
Prof. Lupea Georgiana –
Tel .0257/280916, între orele 13-16.
Prof. Ungureanu Oana – Tel. 0721813781,
între orele 16-19.
Coordonator
proiect,
prof.
Ciucaș Adriana
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.