2016-2020
DEVIZA : „În limitele impuse, cu resursele existente, într-un
ritm
propriu, bazaţi pe
convingerea că toate au un început, să facem singuri ce aşteptăm de la alţii!”
PROIECT DE DEZVOLTARE INSTITUŢIONALĂ
PREZENTAREA
UNITĂŢII
Unitatea şcolară:
Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” Arad
Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” Arad
Adresa unităţii: Arad,
Str. Episcopiei, nr. 40-42
Tipul şcolii: şcoală cu
clasele I-VIII, cursuri de zi
Programul şcolii:
8.00-14.00, un schimb
Limba de predare:
Limba română – învățământ primar și gimnazial
Limba română – învățământ primar și gimnazial
Limba germană – învățământ primar
Populaţia şcolară
Număr de elevi: 593
Număr de clase: 25
Provenienţă: mediu urban
Personalul şcolii
Număr de cadre didactice: 42
Personal auxiliar: 4 persoane
Personal nedidactic: 4 persoane
I . ANALIZA DE NEVOI
1) INFORMAŢII DE TIP
CANTITATIV
POPULAŢIE ŞCOLARĂ
În
anul şcolar 2015-2016, Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” a funcţionat cu un efectiv de 593 de elevi, cu vârste cuprinse între 6 şi
15 ani.
Structura claselor pe cicluri şi ani de studiu,
precum şi a efectivelor de elevi se prezintă astfel:
Ciclul primar
= 17 clase (397 elevi)
-
clasa Pregătitoare
= 3 clase (84 elevi)
-
clasa I
= 5 clase (111 elevi)
-
clasa a II-a
= 3 clase (69 elevi)
-
clasa a III-a
= 3 clase (66 elevi)
-
clasa a IV-a
= 3 clase (67 elevi)
Ciclul gimnazial
= 8 clase (196 elevi)
-
clasa a V-a
= 2 clase (52 elevi)
-
clasa a VI-a
= 2 clase (50 elevi)
-
clasa a VII-a = 2
clase (48 elevi)
- clasa a VIII-a = 2 clase (46 elevi)
Total: 25 clase (593 elevi)
Distribuţia mediilor de promovare a Evaluării naţionale la clasa a VIII-a în
anul şcolar 2015-2016 este următoarea:
Prezentaţi capacitate : 36
Disciplina
|
Prezenți
|
Note sub 5
|
Note între 5-6
|
Note între 6-7
|
Note între 7-8
|
Note între 8-9
|
Note între 9-10
|
Limba română
|
36
|
7
|
9
|
8
|
5
|
5
|
2
|
Matematică
|
36
|
17
|
8
|
3
|
7
|
1
|
-
|
PERSONALUL
DIDACTIC:
– nr. cadre didactice – 42
- nr. cadre didactice calificate – 39 (92,85 %)
- nr. cadre didactice titulare – 30 (71,43 %)
– nr. cadre didactice – 42
- nr. cadre didactice calificate – 39 (92,85 %)
- nr. cadre didactice titulare – 30 (71,43 %)
a)
Învăţători (2015 – 2016)
Clasa
|
Nr. învăţători
|
Titulari
|
Pregătitoare
|
3
|
2
|
I
|
5
|
4
|
a II-a
|
3
|
2
|
a III-a
|
3
|
3
|
a IV-a
|
3
|
2
|
Total
|
17
|
13
|
b)
Profesori (2015 – 2016)
Aria curriculară
|
Nr. profesori
|
Titulari
|
Limbă şi comunicare
|
8
|
5
|
Matematică şi ştiinţe
|
5
|
4
|
Om şi societate
|
6
|
3
|
Arte, sport şi ed.
tehnologică
|
6
|
5
|
Total
|
25
|
17
|
c) Personalul şcolii (2015-2016)
Total
|
Din care
|
Titulari
|
Suplinitori/
Detașați
|
||
Personal didactic
|
Personal didactic auxiliar
|
Personal nedidactic
|
|||
50
|
42
|
4
|
4
|
30
|
12
|
RESURSE MATERIALE:
a) Baza materială:
● săli de
clasă: 24
● cabinete: 3 (medical, de stomatology, de
consiliere psihopedagogică)
● laboratoare: 1 (chimie/fizică, informatică);
● bibliotecă: 1
● sală de
sport: 2
● teren de
sport amenajat: 1
● grupuri
sanitare: 7
● vestiar: 2
b)
Informaţii privind spaţiile administrative
Ø secretariat: 1
Ø spaţiu destinat echipei manageriale: 2
Ø administrație: 1
Ø arhiva: 1
Clădirea
şcolii este modernă, funcţională, autorizată sanitar și avizată I.S.U. Este
dotată
satisfăcător
cu material didactic modern.
Funcţionarea spatiilor şcolare,
întreţinerea şi gospodărirea patrimoniului au fost asigurate cu
credite de la bugetul local şi venituri din surse proprii
(Asociația „Pro Școala Mihai Eminescu” Arad).
c) Echipamente
Ø
Tehnică de calcul:
•
reţea de 60 de calculatoare situate în laboratoarele de informatică, birouri şi
cabinete
•
videoproiectoare
•
camere foto digitale
•
imprimante
•
copiatoare
•
scannere
Ø
Audio - video:
• CD Playere
•
staţie de amplificare
Ø
Comunicaţii:
•
linie telefonică și fax
•
conexiune la internet
d) Resurse
informaţionale
t
Bibliotecă şcolară
Fond
carte: 26 046 volume
Colecţia
de periodice
t
Revista școlii ”Tinere condeie”
ISSN
t
Internet
e) Resurse financiare
Surse de finanţare: Bugetul local – Primăria
Arad
Bugetul de stat
Mici sponsorizări - donaţii
2) INFORMAŢII DE TIP
CALITATIV
- Mediul de provenienţă al elevilor:
Elevii provin din familii cu
pregătire superioară și medie. Familiile răspund în general pozitiv față de
provocările societății, în concordanță cu spiritul reformei și manifestă
interes față de educația oferită de școală.
- Calitatea personalului didactic:
Cadrele didactice sunt bine
pregătite din punct de vedere profesional, fapt constatat în urma inspecțiilor
la clasă, a inspecțiilor de specialitate,
a rezultatelor obținute cu elevii și a interesului manifestat pentru
participarea la cursuri de perfecționare.
Distribuţia pe tranşe de vechime în învăţământ a personalului didactic este următoarea:
- debutant: 3
- 1-6 ani: 4
- 6-10
ani: 5
- 10-14
ani: 3
- 14-18
ani: 4
- 18-22
ani: 8
- 22-25
ani: 5
- 25-30
ani: 4
- 30-35
ani: 2
- 35-40 ani: 4
Distribuţia pe grade didactice a personalului didactic
este următoarea:
- cu doctorat – 1 (2,38 %)
- cu gradul I – 24 (57,15
%)
- cu gradul II – 4 (9,52 %)
- cu definitivat – 7
(16,67 %)
- debutante – 3 (7,14 %)
- necalificate – 3 (7,14
%)
Învăţători: Profesori:
Grad didactic
|
Nr. învăţători
|
Înscrişi la grade
didactice
|
Doctorat
|
-
|
-
|
Gradul I
|
12
|
-
|
Gradul II
|
-
|
-
|
Definitivat
|
2
|
-
|
Necalificate
|
3
|
-
|
Grad
didactic
|
Nr.
profesori
|
Înscrişi
la grade didactice
|
Doctorat
|
1
|
-
|
Gradul I
|
14
|
-
|
Gradul II
|
4
|
2
|
Definitivat
|
4
|
1
|
Debutant
|
2
|
-
|
- Relaţii interpersonale: bazate pe colaborare, deschidere,
comunicare, munca în echipă și respect reciproc.
- Calitatea managementului şcolar:
Managementul
școlar se desfășoară pe baza planului managerial și a planurilor operaționale,
în colaborare cu membrii Consiliului de Administrație și ai Consiliului
profesoral. Cadrele didactice sunt organizate în comisii pe arii curriculare,
fiecare comisie având un responsabil. Există comisii cu caracter permanent și
comisii cu caracter temporar. Responsabilii comisiilor întocmesc planul
managerial în baza căruia își desfășoară activitatea.
Directorul şcolii, împreună cu o
echipă de cadre didactice abilitate prin cursuri de perfecţionare în domeniul
managementului educaţional au iniţiat şi dezvoltat activităţi (relaţii) de
parteneriat cu alte şcoli din ţară şi din străinătate, cu comunitatea locală.
Şcoala funcţionează după un plan managerial propriu.
-
Relații cu comunitatea:
Implicarea părinților în
activitățile manageriale este foarte bună, echipa managerială menținând o
relaționare permanentă cu Comitetul Reprezentativ al părinților pe școală. Cadrele
didactice manifestă disponibilitate în vederea acordării de asistență
părinților (săptămânal se organizează consultații cu părinții, iar lunar
întâlniri și lectorate). Există și părinți care se dovedesc dezinteresați față
de educația elevilor fapt reflectat în comportamentul elevilor, în atitudinea
lor față de școală. Un rol important în eliminarea acestor deficiențe îl are
profesorul consilier școlar.
3) CULTURA ORGANIZAŢIONALĂ
Este caracterizată printr-un
ethos profesional înalt. Valorile dominante sunt: egalitate, cooperare,
munca în echipă, respect reciproc, ataşamentul faţă de copii, respectul pentru
profesie, libertate de exprimare, receptivitate la nou, creativitate,
entuziasm, dorinţă de afirmare. Se
întâlnesc şi cazuri de rutină, monotonie și conservatorism.
Conducerea şcolii a elaborat
Regulamentul de ordine interioară care cuprinde norme privind atât
activitatea elevilor cât şi a cadrelor didactice.
În ceea ce priveşte climatul
organizaţiei şcolare, am putea spune că este un climat deschis,
caracterizat prin dinamism şi grad înalt de angajare a membrilor instituţiei
şcolare; este un climat stimulativ care oferă satisfacţii, relaţiile dintre
cadrele didactice fiind deschise, colegiale, de respect şi de sprijin reciproc.
Directorul este deschis şi ascultă sugestiile
profesorilor, face aprecieri frecvente şi sincere la adresa acestora, le
respectă competenţa, le oferă o largă autonomie, sprijinindu-i.
Toate acestea se reflectă pozitiv
în activitatea instructiv-educativă şi în conduita cadrelor didactice.
4) ANALIZA SWOT
Pentru a realiza o bună diagnoză
a organizaţiei şcolare, vom apela la metoda (tehnica) SWOT, analizând atât
mediul intern cât şi mediul extern, pe următoarele paliere:
-
oferta curriculară
-
resursele umane
-
resursele materiale şi financiare
-
relaţiile cu comunitatea
a) Oferta curriculară
PUNCTE TARI
Pentru fiecare nivel de
şcolarizare, şcoala dispune de întregul material curricular (planuri de învăţământ
şi programe şcolare, programe şcolare alternative, auxiliare curriculare –
manuale, caiete de lucru, ghiduri de aplicare, culegeri de probleme,
îndrumătoare, softuri educaționale, aparatură modernă de IT).
Baza materială permite
realizarea tuturor solicitărilor beneficiarilor.
PUNCTE SLABE
Organizarea defectuoasă a CDŞ:
-
managerial – oferta şcolii nu satisface nevoile tuturor
elevilor
-
administrativ – opţiunile se fac în funcţie de decizia
majorităţii elevilor clasei
-
resurse umane – insuficienta diversitate a abilităţilor
cadrelor didactice în raport cu solicitările (părinţilor şi copiilor)
beneficiarilor
OPORTUNITĂŢI
Identificarea
oportunităţilor de formare a cadrelor didactice.
CDŞ oferă posibilitatea
satisfacerii dorinţei de informare şi cunoaştere în diferite domenii de
activitate.
Oferta CDŞ vine în
sprijinul ameliorării fenomenului de absenteism şcolar şi contribuie la
dezvoltarea unei motivaţii intrinseci pentru învăţare.
CDŞ permite valorificarea
abilităţilor individuale.
AMENINŢĂRI
Insuficienta
diversificare şi adecvare a CDŞ la cerinţele şi solicitările părinţilor şi
elevilor poate scădea motivaţia acestora pentru învăţare precum şi interesul
pentru această unitate de învăţământ. Există riscul micşorării numărului de
cereri de înscriere în instituţie.
Refuzurile cadrelor
didactice de a participa la cursurile de formare organizate de CCD.
b) Resurse umane
PUNCTE TARI
- personal didactic calificat în
proporţie de 95,24 %
- ponderea cadrelor didactice
titulare cu gradul didactic I este de 57,15
%
- relaţiile interpersonale
(profesor-elev, conducere-subalterni, profesori-părinţi, profesori-profesori
etc.) existente favorizează crearea unui climat educaţional deschis, stimulativ
- există o bună delimitare a
responsabilităţilor cadrelor didactice (grupate pe comisii, precum şi o bună
coordonare a acestora)
- ameliorarea relaţiei
profesor-elev prin medierea situațiilor conflictuale create
PUNCTE SLABE
- slabă motivare datorită remineraării
- slabă participare la cursuri de
formare şi perfecţionare datorită accesului la aceste cursuri prin achitare de
taxe
- conservatorismul şi rutina dipă
obținerea gradelor didactice
- conservatorismul unor cadre
didactice privind aspecte precum: organizarea şi desfăşurarea lecţiiolr,
centrarea activităţii didactice pe nevoile elevului, informatizarea
învăţământului etc.
OPORTUNITĂŢI
- numărul de întâlniri şi
activităţi comune ale cadrelor didactice în afara orelor de curs favorizează
împărtăşirea experienţei, creşterea coeziunii grupului, o comunicare mai bună
- varietatea cursurilor de
formare şi perfecţionare organizate de CCD, ONG, universităţi
- posibilităţile financiare de
stimulare, motivare a cadrelor didactice
- întâlnirile frecvente de câte
ori este cazul între cadrele didactice şi părinţii elevilor (şedinţele cu
părinţii la nivelul clasei / şcolii, consultaţiile)
AMENINŢĂRI
- scăderea motivaţiei şi
interesului pentru activităţile profesionale (colaborare cu părinţii,
perfecţionarea, activităţile extracurriculare, confecţionarea materialelor
didactice, pregătirea cu profesionalism a lecţiilor etc.)
- criza de timp a părinţilor
datorată actualei situaţii economice care reduce implicarea familiei în viaţa
şcolară. Acest lucru se reflectă atât în relaţia profesor-elev cât şi în
performanţa şcolară a elevilor
c) Resurse materiale şi financiare
PUNCTE TARI
- starea fizică a spaţiilor
şcolare şi încadrarea în normele de igienă corespunzătoare
- existenţa cabinetelor (de
consiliere psihopedagogică, medical și stomatologie), a laboratoarelor
funcţionale pentru anumite discipline: informatică, fizică şi chimie
- şcoala dispune de fonduri
băneşti extrabugetare (sponsorizări, ȘDȘ)
- şcoala are bibliotecă conectată
la rețeaua de Internet
PUNCTE SLABE
- teren de sport neamenajat
- orarul consilierului
psihopedagogic (2 zile/săptămână)
- fondul de carte al bibliotecii
nu este reactualizat
- materialul didactic este
insuficient şi depăşit la unele materii (biologie, matematică)
- fondurile băneşti sunt insuficiente
pentru stimularea cadrelor didactice şi elevilor, pentru achiziţionarea unor
echipamente şi materiale didactice, pentru întreţinerea spaţiilor şcolare
- lipsa unei săli speciale pentru
ocaziile festive
OPORTUNITĂŢI
- descentralizare şi autonomie
instituţională
- parteneriat cu comunitatea
locală (primărie, părinţi), ONG, firme
- posibilitatea antrenării
elevilor şi părinţilor în activităţi de întreţinere a şcolii
AMENINŢĂRI
- administrarea necorespunzătoare
a resurselor materiale şi financiare existente
- degradarea fațadei și a unor spaţii
şcolare, fiind clădire retrocedată
- conştiinţa morală a elevilor
privind păstrarea şi întreţinerea spaţiilor şcolare
- ritmul accelerat al
schimbărilor tehnologice conduce la uzura morală a unor echipamente existente
d) Relaţiile cu comunitatea
PUNCTE TARI
- semestrial – Comisia
diriginţilor organizează întâlniri cu reprezentanţi ai Poliţiei în scopul
prevenirii delincvenţei juvenile
- în şcoală s-au desfăşurat proiecte
și programe educaţionale:
„Mai aproape de Eminescu”
„Suflet de copil în Lumina Învierii”
- întâlniri semestriale cu
Comitetul consultativ al părinţilor, cu președintele Asociației „Pro Școala
Mihai Eminescu Arad”, suplimentate de
consultaţii individuale cu părinţii
- dezvoltarea relaţiei profesori-elevi-părinţi
se realizează și prin intermediul serbărilor şcolare
- contactele cu diverse
instituţii pentru realizarea unor activităţi extracurriculare precum: excursii,
vizite la muzee, vizionări de spectacole, acţiuni caritabile cu cămine de
bătrâni, orfelinate etc, introduc elevii în mediul comunitar şi contribuie la
socializarea lor.
PUNCTE SLABE
- nu există legături de
parteneriat cu primăria
- slabe legături de parteneriat cu
O.N.G.-uri
- puţine activităţi desfăşurate
în şcoală implică coparticiparea părinţilor
OPORTUNITĂŢI
- disponibilitatea şi
responsabilitatea unor instituţii de a veni în sprijinul şcolii (Primărie, ONG,
Biserică, Poliţie, instituţii culturale)
- cererea exprimată de elevi
privind desfăşurarea de activităţi comune părinţi-profesori-elevi
- interesul liceelor de a-şi prezenta
oferta educaţională
- responsabilitatea altor şcoli, instituţii
omoloage pentru schimburi de experienţă
AMENINŢĂRI
- organizarea defectuoasă a activităţilor de parteneriat
poate conduce la diminuarea sau chiar inversarea efectelor scontate
- nivelul de educaţie şi timpul limitat al părinţilor
poate conduce la slaba implicare a părinţilor în viaţa şcolară
- instabilitate la nivel social şi economic a
instituţiilor potenţial partenere
- slaba informare privind specificul şi inadecvarea
activităţilor propuse de către instituţiile partenere
II.
MISIUNEA ŞCOLII
Misiunea
noastră pe termen mediu este să promovăm principiile unui management optim
realizării unui climat educaţional incluziv; să promovăm principiile egalizării
şanselor în scopul integrării şcolare; să asigurăm tuturor elevilor o educaţie
de calitate prin centrarea învăţării pe elev, prin utilizarea unor metodologii
noi de lucru şi abordarea educaţiei din perspectiva serviciilor comunitare,
prin implicarea părinţilor şi a reprezentaţilor comunităţii în pregătirea şi
evoluţia în carieră a elevilor, prin valorificarea tradiţiilor locale, în
raport cu nevoile comunitare.
DEVIZA ŞCOLII
„În limitele impuse, cu resursele existente,
într-un ritm propriu, bazaţi pe convingerea că toate au un început, să facem
singuri ce aşteptăm de la alţii!”
III.
VIZIUNEA ȘCOLII
„Şcoala
noastră, un izvor de lumină!”
Şcoala Gimnazială „Mihai
Eminescu” este o instituţie în slujba comunităţii, având capacitatea de a
funcţiona ca o structură eficientă pentru toate categoriile de copii şi de a
asigura printr-o îmbinare echilibrată a tradiţiei cu inovaţia şi continuitatea
consecvent-ascendentă progrese tuturor elevilor săi, ataşaţi valorilor perene
naţionale şi universale, cetăţeni europeni democratici şi performanţi, astfel
încât „mâine să fim mai buni ca azi!”.
IV. ȚINTE
STRATEGICE
• Orientarea managementului şcolii în direcţia menţinerii şi dezvoltării performanţei şcolare
• Îmbunătăţirea managementului
personalului didactic pe direcţia recrutării, selecţiei, formării continue şi
promovării cadrelor didactice competente şi creşterea responsabilităţii şi a
răspunderii fiecărui profesor faţă de elevi, părinţi, comunitate
• Îmbunătăţirea şi utilizarea
maximală a bazei materiale şi a tehnologiei informaţionale
• Creșterea ofertei de activități
extrașcolare, a ofertei de petrecere a timpului liber cu implicarea părinților
în derularea acestor activități;
• Promovarea imaginii şcolii în
contextul climatului concurenţial actual de descentralizare şi autonomie
instituţională.
V.
OPŢIUNI STRATEGICE
1. a) Dezvoltarea curriculară
b) Dezvoltarea
resurselor umane
c) Atragerea de
resurse financiare şi dezvoltarea bazei materiale
d) Dezvoltarea
relaţiilor comunitare
e) Elaborarea şi
distribuirea materialelor de prezentare a:
- ofertei curriculare
- calificării şi prestigiului personalului didactic
- bazei materiale a şcolii
- modului în care şcoala răspunde nevoilor şi cerinţelor
comunităţii
2. Adecvarea continuă a ofertei educaţionale la nevoile
şi cerinţele beneficiarilor (potenţiali).
V. PLANURILE OPERAŢIONALE
a) DEZVOLTARE CURRICULARĂ (CDS)
OBIECTIVE
|
ACTIVITĂŢI
|
RESURSE
|
RESPONSABILITĂŢI
(TERMENE)
|
INDICATORI DE PERFORMANŢĂ
|
Identificarea cererii şi nevoilor de educaţie
ale beneficiarilor
|
-
Aplicarea
de chestionare (elevi şi părinţi)
|
- părinţi, profesori, elevi
- chestionare adresate elevilor şi părinţilor
- alocarea timpului necesar unor discuţii cu
beneficiarii - reglementările în vigoare privind organizarea CDS
|
-
învăţători,
diriginţi – coordonaţi de directorul şcolii şi de Consiliul pentru curriculum
TERMEN – iunie 2016
|
-
Alcătuirea
unui centralizator al opţiunilor
|
Identificarea resurselor existente în
vederea alcătuirii CDS
|
-
Dezbateri
cu părinţii şi în cadrul comisiilor metodice
|
-
profesori
şi învăţători
-
spaţii
şi dotări materiale existente
-
reglementări
în vigoare cu privire la organizarea CDS
|
-
Consiliul
pentru curriculum
-
director
-
profesori,
învăţători
TERMEN –
februarie
|
-
Listarea
resurselor existente privind potenţialele opţionale
|
Dezvoltarea ofertei curriculare
|
-
Elaborarea
de programe pentru disciplinele optionale
|
-
cadre
didactice
-
baza
materială
-
cursuri
de perfecţionare oferite de CCD, ONG, universităţi
|
-
Consiliul
pentru curriculum
-
director
-
profesori,
învăţători
|
-
Întocmirea
unei liste cu abilităţi, competenţe pentru cadrele didactice cu atestate,
diplome, certificate etc.
-
Achiziţionarea
de noi echipamente şi materiale didactice
|
Realizarea ofertei şcolii în funcţie de
nevoile beneficiarilor şi de resursele existente
|
-
Avizarea
programelor pentru CDS de catre Consiliul pentru Curriculum
|
-
cadre
didactice
-
baza
materială
|
-
director
-
Consiliul
pentru curriculum
|
-
Oferta
pentru fiecare an de studiu să conţină cel puţin patru opţionale
|
b) DEZVOLTAREA RESURSELOR UMANE
Identificarea nevoilor şi
posibilităţilor de formare
|
-
Oferta ISJ si CCD Arad de cursuri de perfecţionare
|
-
conducerea
şcolii
-
oferta
de la CCD, ONG, universităţi
-
chestionar
adresat cadrelor didactice privind nevoile lor de formare
-
centralizatorul
opţiunilor beneficiarilor
|
-
conducerea
şcolii
-
Comisia
pentru perfecţionarea şi formarea cadrelor didactice
Termen: septembrie
|
-
Dezbatere
în consiliul profesoral privind nevoile şi
-
Posibilităţile
de formare
|
Atragerea şi selectarea de personal
didactic competent
|
-
Participarea
la simpozioane, sesiuni ştiinţifice, cercuri pedagogice, alte activităţi
demonstrative
|
-
resursele
materiale şi financiare ale şcolii
-
poziţia
geografică şi reputaţia şcolii
-
oferta
curriculară a şcolii
|
-
conducerea
şcolii
Termen - permanent
|
-
Număr
mare de candidaţi la concursurile de ocupare a catedrelor vacante
|
Perfecţionarea şi formarea continuă a
cadrelor didactice
|
-
Participarea
cadrelor didactice la cursuri de perfecţionare
|
-
ofertele
CCD, ONG, universităţi, dezbateri tematice ale Consiliului profesoral
-
abonamente
la reviste de specialitate
-
achiziţionarea
de către biblioteca şcolii de lucrări ştiinţifice
adresate cadrelor didactice
-
informaţii
obţinute prin internet
|
-
conducerea
şcolii
-
Comisia
de formare şi perfecţionare
-
Consiliul
de administraţie
Termen - permanent
|
-
Realizarea
de către toate cadrele didactice a orelor obligatorii de formare
-
Întruniri
tematice la nivel de catedră
-
Întâlniri
tematice semestriale la nivel de sector
|
Motivarea adecvată a cadrelor didactice
|
-
Înscrierea
cadrelor didactice la concursul pentru acordarea gradatiei de merit
|
-
resurse
financiare proprii
-
prestigiul
şcolii
-
cabinete
şi laboratoare
-
leadership
|
-
Consiliul
de administraţie
-
Comisii
pe arii curriculare
-
Conducerea
şcolii
TERMEN – permanent
|
-
Monitorizarea
activităţilor realizate de fiecare cadru didactic
-
Acordarea
de recompense
|
Îmbunătăţirea rezultatelor elevilor
|
-
Activităţi
demonstrative în cadrul comisiilor metodice şi cercurilor pedagogice
Utilizarea unor strategii activ-participative, centrate pe elev Ore de
meditații şi consultații
|
-
resurse
financiare proprii
-
cabinete
şi laboratoare
-
baza
logistică existentă
|
-
Consiliul
de administraţie
-
Comisii
pe arii curriculare
-
Conducerea
şcolii
TERMEN – conform calendarului
|
-
Monitorizarea
activităţilor realizate de fiecare cadru didactic
|
Obţinerea de performanţe şcolare
|
-
Participarea
cu elevii la olimpiadele şi concursurile scolare avizate de ISJ Arad și de
MENCS
|
- resurse financiare proprii
- baza logistică existentă
-
|
- cadrele didactice
TERMEN – conform calendarului
|
- Monitorizarea concursurilor şcolare
-
Acordarea de recompense
|
Consolidarea deprinderii de lucru în echipă
|
-
Realizarea
de portofolii, pe grupe de elevi
|
- reteaua internet
- biblioteca școlii
- echipamentul electronic din dotare
|
- cadrele didactice
TERMEN – permanent
|
- Mape cu portofolii selectate de către
profesorii coordonatori
|
c) ATRAGEREA DE RESURSE FINANCIARE ŞI DEZVOTAREA
BAZEI MATERIALE
Alcătuirea de strategii de atragere de
fonduri (fund raising)
|
-
Derularea
unor programe/proiecte
|
-
scrisoarea
de intenţie a şcolii
-
cadre
didactice şi părinţi
-
planul
de dezvoltare al şcolii
-
baza
materială existentă
|
-
conducerea
şcolii
|
-
Planul
strategic privind obţinerea de resurse financiare
-
Informarea
părinţilor privind situaţia economică a şcolii prin intermediul şedinţelor cu
părinţii la nivel de clasă şi şcoală
|
Continuarea contractelor pentru
obţinerea fondurilor extrabugetare
|
-
Discuţii
în cadrul consiliul de administrație
|
-
contractele
existente
|
-
directorul
şcolii
-
contabilul
|
|
Identificarea surselor de finanţare
|
-
Discuţii
în cadrul consiliul de administrație
|
-
instituţii
potenţial partenere
-
cadrele
didactice
-
părinţii
|
-
directorul
şcolii
|
-
Listarea
posibilelor surse de finanţare
|
Încheierea de contracte de sponsorizare
|
-
Cereri
de sponsorizare
|
-
instituţii
partenere
-
Consiliul
de administraţie
-
contabilitatea
|
-
directorul
şcolii
-
contabilul
|
-
Creşterea
numărului de contracte şi a fondurilor extrabugetare cu 30 %
|
Gestiunea resurselor financiare în
conformitate cu planul de dezvoltare al şcolii
|
-
Informare
periodică a privind gestionarea fondurilor extrabugetare
|
-
planul
de dezvoltare al şcolii
-
Consiliul
de administraţie
-
Comitetul
consultativ al părinţilor
|
-
Consiliul
de administraţie
-
cadrele
didactice
-
Comitetul
consultativ al părinţilor
|
-
Atingerea
tuturor obiectivelor din planul strategic
|
d) DEZVOLTAREA RELAŢIILOR COMUNITARE
Identificarea potenţialelor instituţii
partenere
|
-
Întâlniri
cu reprezentanţi ai unor instituţii
|
-
biserica,
poliţia, primăria, ONG, instituţii culturale şi educative etc.
|
-
Comisia
pentru relaţii cu comunitatea locală
-
cadrele
didactice
-
părinţii
|
-
Centralizarea
potenţialilor parteneri
-
Întruniri
ale Comisiei pentru relaţii cu comunitatea
|
Stabilirea de contacte; negociere
|
-
Realizarea
de proiecte de parteneriat
|
-
biserica,
poliţia, primăria, ONG, instituţii culturale şi educative etc.
|
-
Comisia
pentru relaţii cu comunitatea locală
-
cadrele
didactice
-
părinţii
|
-
Avizarea de către ISJ Arad a proiectelor propuse
|
Planificarea activităţilor comune
|
-
Şedinţe
de lucru cu partenerii
|
-
instituţii
partenere
-
şcoala
-
schema
orară
|
-
Comisia
pentru relaţii cu comunitatea
-
învăţători
şi diriginţi
|
-
Alcătuirea
de programe de activităţi de către fiecere clasă şi centralizat la nivelul
şcolii
|
Realizarea programelor
|
-
Vizite
la diferite instituţii
-
Concursuri
-
Expoziţii
-
Acţiuni
ecologice
-
Serbări
şcolare
-
Excursii
didactice
|
-
reprezentanţii
instituţiilor partenere
-
cadrele
didactice
-
conducerea
şcolii
-
spaţii
de întâlnire
-
bază
materială
|
-
învăţători
şi diriginţi
-
Comisia
de activitate extracurriculară
-
Comisia
PSI şi PM
-
Comisia
pentru relaţii cu comunitatea
|
-
Respectarea
schemei de programe
-
Atingerea
obiectivelor urmărite de fiecare program
|
e) ELABORAREA ŞI DISTRIBUIREA MATERIALELOR
DE PREZENTARE
Identificarea mediilor de distribuire a
informaţiilor
|
-
Discuţii
în cadrul comisiilor metodice şi Consiliului profesoral
|
-
cadre
didactice
|
-
Comisie
special constituită (2 membri)
Termen: permanent
|
-
Specificarea
a cel puţin 3 medii eficiente de distribuire a informaţiilor
|
Elaborarea planurilor concrete de
prezentare a imaginii şcolii
|
-
Elaborarea
fişei de prezentare a şcolii
|
-
cadre
didactice, specialişti
-
resurse
financiare
-
laboratorul
de informatică
|
-
Comisia
de promovare a imaginii şcolii
Termen: octombrie
|
-
Alcătuirea
a cel puţin 3 planuri de promovare a imaginii şcolii
|
Realizarea planurilor (Revista şcolii,
prezentare pe site-ul și pe blog-ul școlii)
|
-
Selectarea
materialelor şi realizarea paginii web şi a blog-ului
|
-
cadre
didactice, specialişti
-
resurse
financiare
-
laboratorul
de informatică
-
elevi
-
profesorul
de informatică
-
colectivul
de redacție al revistei
|
-
Comisia
de promovare a imaginii şcolii
Termen: anul şcolar 2016-2017
|
-
Apariţia
a cel puţin 2 numere pe an a Revistei şcolii
-
Publicarea
pe Internet a prezentării şcolii
|
Alcătuirea unui plan de evaluare
continuă a impactului şi materialelor distribuite
|
-
Chestionare
adresate părinţilor, elevilor, membrilor comunităţii locale
|
-
directorul
-
Comisia
de promovare a imaginii şcolii
|
-
directorul
-
Comisia
de promovare a imaginii şcolii
Termen: octombrie
|
-
Elaborarea
unui instrument de colectare a datelor
|
D I R E C T O R,
Prof.
IENCIU MONICA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.