RAPORT
FINAL
SAPTAMANA „SA STII MAI MULTE, SA
FII MAI BUN!”
18-22 aprilie 2016
Activitatile s-au desfasurat
conform planificarii, atingand obiectivele
propuse, s-au centrat in egala
masura pe formarea competentelor, a capacitatilor intelectuale de baza, a
atitudinilor si comportamentelor elevilor.
Scopul a vizat imbunatatirea
competentelor sociale, nivelul cooperarii, nivelul comunicarii verbale si
nonverbale, nivelul creativitatii prin joc, organizarea adecvata a ambientului
educativ.
Programul activităţilor
educative desfăşurate în săptămâna “Şcoala altfel” a reprezentat pentru
unitatea noastră un program binevenit şi necesar atât pentru copii cât şi
pentru cadre didactice.
În contexte nonformale atât copiii cât şi cadrele didactice au fost
mult mai relaxaţi şi mai deschişi.
Activităţile desfăşurate au
răspuns intereselor şi preocupărilor diverse ale copiilor, au scos în evidenţă
abilităţi şi talente, iar implicarea părinţilor în unele activităţi a avut un
impact deosebit asupra lor.
TEMATICA
ACTIVITATILOR:
1.
“Să ne curăţim sufletul” prin Taina Spovedaniei şi Taina Împărtăşaniei, activităţi
religioase - la Catedrala Veche Ortodoxa si vizită la Mănăstirea Gai.
Participanti – 150 elevi
2.
„Învăţăm prin joc” – un mod de a învăţa eficient şi relaxant – 30
activitati
cultural-stiintifice - Basmele românilor, Ziua poveştilor
de Paşti, Jocuri şi ateliere de creaţie cu Magic Events, Albumul meu - „Primii ani de şcoală”; expoziţie
foto, Cine ştie, câştigă! Jocuri logico-matematice, Concurs
matematică /limba română,
Maşina Prieteniei, În laboratorul de chimie
"Micul chimist",
Ghici
ghicitoarea mea!, Pregătire
concurs Performer, Cântece şi
jocuri în limba engleză, Ne distrăm, învăţăm, câştigăm, Povestea preferată, Lecturarea unor
pasteluri, Jocurile minţii, Copiii au talent!, Primăvara – anotimpul renaşterii, Poveşti de suflet, Să
tastăm rapid”, Jocuri educaţionale, Socializare prin
jocuri, Ce ştim despre Evaluarea naţională la
Limba şi literatura română?,
Aventuri în bibliotecă, Performer în şcoală şi în viaţă, Cel mai isteţ elev, Jocuri amuzante.
Participanti – 470 elevi
3.
“Cel mai bun
sportiv”- activităţi cu caracter sportiv – 13 activitati
„Ne place să călărim”(PonyClub), Invitaţie la dans, Dans
sportiv-fete, Aerobic – fete, Micii fotbalisti, Cross; Campionat de şah, Campionat de volei –fete, Ping-pong- fete-băieţi, Campionat de fotbal-băieţi, Activitati
sportive la Baza Sportivă UTA ( tenis, fotbal), participarea echipei scolii la
“Arad, mobilizeaza-te!”
Participanti – 350 elevi
4.
“Suntem ecologişti” – acţiuni de igienizare şi ecologizare
a şcolii şi a spaţiului din jur. –
9 activitati
9 activitati
Ziua
curăţeniei în şcoală; Igienizarea malului Lacului Ghioroc, Malului Mureşului,
Luncii Mureşului, Lunca Mureşului - Proiect ECO, Prietenii naturii- realizarea
de afişe ecologice şi jocuri, Flora şi fauna Luncii Mureşului, Natura se trezeşte la viaţă, Noi suntem prietenii naturii!- Ecologizare.
Participanti – 250 elevi
5.
Meloterapia - „În lumea instrumentelor
muzicale” – activitate cultural-artistica
- audierea unui concert educativ de cunoaştere a instrumentelor
muzicale
|
Participanti – 220 elevi
6.
„Sănătatea e mai bună
decât toate” – educaţie
pentru un stil de viaţă sănătos
15 activitati
„Bucătăria
fără foc” – să mâncăm sănătos!, Mâini curate- copii sănătoşi, Igienă = sănătate, „Atelier gastronomic”, Minte sănătoasă în corp sănătos, Alimentaţia
mea sănătoasă; Sportul înseamnă sănătate; Vizionare film “Suntem ceea ce mâncăm”; “Să ne
hrănim inteligent”, Alege să nu fumezi! Alege să fii sănătos!,
Atelier de gătit
„Să mâncăm sănătos!”, Atelier
culinar.
Participanti – 300 elevi
7.
„Sărbătorile Pascale” – activitati
culturale si tehnologice – 10 activitati
-
obiceiuri
şi tradiţii din diferite colţuri ale lumii dedicate acestei sărbători.
-
Originea sărbătorii pascale şi semnificaţia acesteia; “Ziua poveştilor de Paşti”, Tradiţii şi obiceiuri de Paşte, Ateliere de lucru, confecţionare de felicitări de Paşti, ouă
încondeiate, Ornamente de primăvară,
Gravuri, flori din hârtie, picturi.
Participanti – 400 elevi
8.
“Să cunoaştem noi obiective istorice,
geografice şi religioase”-
excursii, drumetii
Excursie: Podgoria Aradului,
Şiria- Muzeul Ioan Slavici. – 5 activitati
Participanti – 150 elevi
9.
Vizite la diferite fabrici, instituţii, licee – 28 vizite
La Muzeul pompierului, la
sediul Poliţiei, la Tipografia Lexus, la Brutăria Cara, Muzeul de Ştiinţe ale Naturii, la SC Takata Romania SRL, Arad, la Ferma de
animale Pecica, la Biblioteca Judeţeană, la fabrica Millefiori, la staţiunea de cercetare
pentru creşterea bovinelor,
la Mănăstirea
Gai, la Romana Residence,la Baza
Sportivă UTA, la Muzeul de Istorie, la Primărie, la Liceul Henri Coandă, Liceul de Artă, Liceul
Caius Iacob, Banca Naţională, Colegiul Economic, Liceul Agricol, Liceul Francisc Neuman, UCECOM, Colegiul Vasile Goldis, Colegiul Tehnic, Colegiul A.M.Gutenbrunn, Liceul
Aurel Vlaicu, Cinema City- Attrium Mall.
Participanti – 350 elevi
Tipul de activităţi derulate: cultural– artistice, educatie pentru
sanatate, educatie plastica, activitati practice, educatie rutiera, educatie
fizica si sport, religioase, stiintifice, de ecologizare si protectia mediului,
de voluntariat, caritabile, recreative, excursii, drumetii.
Obiective strategice
ale programului:
-
Cunoaşterea
unor meserii prin organizarea unor vizite la diferite ateliere, fabrici şi
magazine.
-
Cunoaşterea unor reguli de circulaţie şi formarea
deprinderilor şi comportamentelor de protecţie personală pe stradă.
-
Cunoaşterea
unor valori ale artei tradiţionale populare: vopsitul ouălor şi alte obiceiuri
de Paşti.
-
Valorizarea abilitatilor artistico - plastce.
-
Valorizarea abilităţilor sociale şi a comportamentelor
moral civice şi religioase.
-
Familiarizarea copiilor cu unele instituţii din oraş.
Tipologia activitătilor desfasurate:
Tipologia activităţilor desfăşurate este
rezultatul colectării propunerilor tuturor factorilor implicaţi precum şi a
unor dezbateri în cadrul Consiliului profesoral şi a Consiliului reprezentativ
al părinţilor.
Activităţile
programate acoperă domenii variate de interes: activităţi de educaţie rutieră,
educaţie pentru sănatate, activităti premergătoare sărbătorilor de Pasti, a
activităţilor culturale, a unor activităti de parteneriat, a unor vizite şi
drumeţii.
Numărul de activităţi
derulate.
La nivelul unităţii s-au
desfăşurat un număr de 150 de activităti.
Parteneri implicati :
·
Asociaţia Pony Club
·
Parohia Arad Centru
·
Biblioteca Judeţeană
·
Tipografia
Lexus
·
Brutăria Cara
·
Muzeul pompierului, ISU
·
Muzeul de Stiinte ale Naturii
·
Fundaţia „Prietenia internaţională” S.C. Panduit
European Solution S.R.L.
·
Inspectoratul
Judeţean de Poliţie Arad
·
Atrium Mall Arad
·
Teatrul de Marionete
·
Filarmonica de Stat
·
SC Takata Romania SRL,
Arad
·
Parcul Natural ,,Lunca Mureşului’’
·
Fabrica Millefiori
·
Staţiunea de cercetare pentru creşterea bovinelor
Arad
·
Mănăstirea Gai
·
Fundaţia “Speranţa copiilor
·
Romana Residence, Arad
·
Asociaţia Magia Cuvântului
·
Baza Sportivă UTA
·
Unitatea Militara UM 01249 – Subcetate
·
Primaria Arad
·
Licee si colegii din Arad.
Elemente de management ale
resurselor implicate.
Pentru buna desfăşurare a
activităţilor planificate au fost implicate resurse umane, materiale şi
financiare.
Spatii de desfasurare: salile de clasa, biblioteca scolii, curtea scolii si in cadrul
institutiilor partenere implicate.
Modalităţi de evaluare şi monitorizare:
-
album cu fotografii;
-
expoziţie cu lucrările copiilor;
-
realizarea unui CD;
-
publicarea pe blogul scolii sau pe cele ale claselor
-
chestionare pentru părinţi.
-
expoziţii cu
premii
-
competiţii
sportive
-
diplome
-
postere
-
pliante
-
jurnalul
activitatii
-
expozitie cu
lucrarile copiilor.
Rezultate înregistrate:
o
Formarea
deprinderilor de a lucra în echipă
o
Descoperirea unor
aptitudini noi
o
Înţelegerea şi
puterea de a dezbate în jurul unui subiect, experiment
o
Relaţionarea
armoniasă cu cei din jur
o
Îmbogăţirea
orizonturilor culturale.
ANALIZA SWOT:
a.
Puncte tari:
§ Implicarea foarte bună a cadrelor didactice şi a copiilor
§ Obiectivele propuse s-au realizat
§ Colaborarea eficientă dintre cadre didactice si elevi
§ Abordarea creativă şi interactivă a activităţilor
derulate
§ Desfăşurarea unor activităţi plăcute şi relaxante dar şi
instructive
§ Dezvoltarea abilitatilor de comunicare, socializare,
antreprenoriale.
b.
Puncte slabe:
-
Slaba implicare
a părinţilor în activităţile desfăşurate
-
Imposibilitatea
recompensării elevilor datorită lipsei fondurilor materiale
-
Conservatorismul
unor parinti sau cadre didactice.
c.
Oportunităţi:
-
Dezvoltarea
personalităţii complexe a copiilor prin implicarea acestora în diferite tipuri
de activităţi
-
Promovarea ideilor
proprii ale copiilor, părinţilor şi punerea lor în practică
-
Posibilitatea
elevilor de a se înscrie la diferite activităţi în funcţie de preferinţe
-
Utilizarea bazei
materiale a şcolii în desfăşurarea unor activităţi
-
Implicarea activă a
unor instituţii locale prin parteneriatele realizate
-
Ieşirea din tiparul
curricular.
d.
Ameninţări:
-
Condiţiile meteo
nefavorabile desfăşurării unor activităţi în aer liber;
-
Dezinteres la
nivelul unor agenti economici.
Recomandări, sugestii:
·
Organizarea mai
multor activităţi de voluntariat,
·
Proiectarea unor
activităţi suplimentare în cazul în care timpul este nefavorabil,
·
Atragerea
de sponsori pentru susţinerea activităţilor desfăşurate,
·
Acordarea
de fonduri pentru derularea activitatii.
Anexe: CD cu
fotografii, copii ale parteneriatelor educationale, copii ale cererilor de
iesire din unitate, tabele ale elevilor claselor.
Director,
Responsabil cu proiectele educative,
Prof.
Ienciu Monica
Prof. inv. primar Balint Laura
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.